6 Jun 2009

Katering atau Pakatan..?

Musim kawin adalah musim yang menyeronokkan olah pasangan pengantin.. Saat dan ketika yang sentiasa dinanti-nantikan selama ini oleh setiap insan yang bergelar uda dan dara. Saat terbinanya mahligai impian dan juga saat menangisnya iblis dan syaitan.

Ni nak cerita tentang majlis perkahwinan sekarang, baru-baru ni rumah father in law aku buat kenduri kawin untuk adik ipar aku yang bongsu.. Pada awalnya kami bercadang untuk mengadakan majlis itu dengan perkhidmatan katering... Puas juga aku mencari 2 - 4 sebutharga untuk kelulusan 'boss' tetapi semuanya tidak diterima. Maka berjalanlah majlis ini dengan kerja gotong-royong bersama ahli Pakatan. Pakatan ini bukanlah pakatan parti politik tetapi pakatan diantara ahli dalam felda tersebut untuk mengadakan kenduri kawin. Pada peringkat awal lagi aku dan biras aku dah menjangkakan kurang kerjasama dari ahli pakatan ini. Maka semasa berjalan majlis ini terserlahlah semuanya. Kami adik-beradik bersama beberapa ahli blok yang sudi menghulurkan bantuan memastikan kejayaan majlis. Penatnya jangan dikira... kalau boleh dah nak merangkak tetapi semangat masih kuat.
Apa yang menjadi persoalannya ialah sikap manusia yang pelik dan menjelikkan. Aku pun hairan melihatkan sikap dan perhubungan diantara peduduk di felda ni.... Ada yang ok dan ada yang tak ok...
Kesimpulannya, untuk menyenangkan hati dan perasaan kita...serta memudahkan urusan perkahwinan ini adalah lebih baik menggunakan perkhidmatan katering berbanding dengan mengharapkan pakatan dan bantuan orang lain... Zaman Telah Berubah...

OK>>>bye

Tiada ulasan: