19 Nov 2008

Tanah oh Tanah.........


Setiap orang mesti ada impian... Begitulah juga dengan aku. Diantara impian aku adalah membina sebuah pondok tempat untuk aku dan keluarga berteduh.. Pening juga kepala memikirkannya.. Aku kena buat plan untuk menjadikannya satu realiti.. So langkah pertama yang perlu aku lakukan ialah membeli sebidang tanah.. Tanah yang aku beli ni adalah kira-kira setengah ekar.. On my planning, nak buat sebuah pondok yang dan selebihnya pokok-pokok buah-buahan. Untuk membeli tanah ni aku kena buat satu keputusan yang besar iaitu kena buat loan.. Berat juga rasanya tapi.... kena buat juga. Kata orang susah dahulu... tak pe. Bagi aku ini aset aku, kalau aku buat pinjaman untuk masuk skim pelaburan internet dan seangkatan dengannya lagi teruk.. Sekarang tanah tu dah dibersihkan... Seronok..Hari-hari aku lalu tengok kawasan tersebut.. Inilah permulaannya..............Chowww!

Tiada ulasan: