7 Ogo 2010

Ya..Ramadhan...


Alhamdulillah..Ramadhan telah tiba..bersyukur kepada Allah yang Maha Berkuasa dan Maha Pemurah atas peluang yang diberikan kepada kita semua untuk terus menikmati bulan yang penuh rahmat dari-Nya. Azam aku adalah untuk beramal lebih baik dari sebelumnya..Insyaallah ketibaan Ramadhan ini aku sambut bersama keluargaku dengan ketibaan berita bakal mendapat ahli baru.. Alhamdulillah. Syukur... Sebenarnya Allah Maha Kaya dan adil.. Baru sahaja dapat kenaikan pendapatan ..rezeki untuk bakal ahli baru telah pun ada.. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui.

Ramadhan kali ini sememangnya meriah bagi keluarga ku yang ahlinya sedang kuat makan.. Tahun ni semua telah bertekad untuk menamatkan puasa dengan sepenuhnya.. Bagi anak dara aku, Qisstienna..gayanya belum bersedia..

Setiap kali Ramadhan, pasti kita teringatkan zaman puasa kanak-kanak..Indah sungguh..Kini anak-anak aku pula yang mengalami..tapi tentulah tak sama ... Tiada nak tunggu tepi jalan menantikan apek jual ais ketul pada setiap petang di tepi jalan, tiada lagi budaya mengejut jiran bersahur dengan menggunakan tin dan tong yang disambung dengan tali pada setiap rumah....

Ramadhan ya Ramadhan aku tetap menanti mu..Selamat Berpuasa semua

Yaroossssssssssssss !
Wassalam..

Tiada ulasan: